RADIO GMP FOREVER

Forum Radia GMP Forever.


  • Index
  •  » Spam
  •  » Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

#91 2011-07-24 19:55:52

Thorus-Kyuu

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-07-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

Jak spam to spam.

http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/a4292f40fc6547e406ac67d1b6a31b9d.jpeg?1311502677

Offline

 

#92 2011-07-24 20:11:29

Thorus-Kyuu

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-07-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/ea31087a21d6aaca69fc7507a6bc89ab.png?1311419573

AND THE BEST:

http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/02e637909667e3970669c9499e1d49e6.jpg?1311423534

Offline

 

#93 2011-07-24 20:12:43

Thorus-Kyuu

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-07-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

http://img2.cda.pl/giwera/30385_359fd6299af5cdfa65e0b4490d70cbfe.jpeg

Offline

 

#94 2011-07-25 16:03:31

Zielarz

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-07-19
Posty: 5
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

Informacje ogólne[edytuj]

Gra World of Warcraft została wydana 23 listopada 2004 w Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii na 2 platformy: PC i Macintosh. Sprzedaż gry po 24 godzinach wyniosła 240 tys. egzemplarzy. Mimo że w Korei Południowej premiera odbyła się 18 stycznia 2005, grę można było już kupić w listopadzie 2004. Premiera europejska odbyła się 11 lutego 2005, w sprzedaży dostępnych jest 5 wersji: angielska, francuska, hiszpańska, niemiecka oraz rosyjska. 2 marca 2005 w Chinach rozpoczęły się zapisy na beta testy tej gry, w ciągu 1 godz. zarejestrowało się 100 tys. osób. W Chinach gra trafiła na półki 6 lipca 2005. World of Warcraft został uznany za najlepszą grę targów gier komputerowych E3 w 2003 roku[2]. Pierwszy dodatek do World of WarCraft pod tytułem World of Warcraft: The Burning Crusade został wydany 16 stycznia 2007. 3 sierpnia 2007 pojawiła się informacja o drugim dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King, który ujrzał światło dzienne 13 listopada 2008. W 2009 została potwierdzona informacja o trzecim dodatku do gry. World of Warcraft: Cataclysm miał premierę 7 grudnia 2010[3].
Początki[edytuj]

World of Warcraft na początku swego działania miał pewne problemy. Z jednej strony wynikało to z dużej liczby osób, które zakupiły grę, ale również z niestabilności działania serwerów. Firma Blizzard Entertainment zadecydowała o wstrzymaniu sprzedaży gry na pewien czas po rozpoczęciu gry. Następnie sprzedaż została dostosowana do liczby uruchomionych serwerów (nazywanych world lub realm – świat lub królestwo, domena). Ze względu na duży sukces marketingowy i wysoką ilość kopii gry zdarzało się, iż gracze zmuszeni byli do oczekiwania w kolejce do logowania do niektórych światów, aby nie było dużych lagów (opóźnień w transmisji danych). Po dodaniu większej liczby serwerów, kolejki stały się o wiele krótsze i wznowiono sprzedaż gry. Tym niemniej w niektórych lokalizacjach, takich jak Stormwind City czy Orgrimmar, gracze doświadczają problemów związanych z działaniem serwerów oraz sieci. Firma Blizzard wydała oświadczenie o podjęciu prób rozwiązania tych problemów.
Edycja kolekcjonerska[edytuj]

Edycja kolekcjonerska gry World of Warcraft była dostępna w ograniczonej liczbie egzemplarzy, z których większość została wykupiona jeszcze przed oficjalną premierą. Obecnie wydanie to znaleźć można wyłącznie na aukcjach internetowych, gdzie osiąga często kwotę kilka razy wyższą od początkowej.

Skład zestawu

    specjalne pudełko, przypominające swoim wyglądem księgę,
    200-stronicowy album "The Art of World of Warcraft" zawierający szkice, projekty koncepcyjne lokacji i inne,
    płyta DVD zawierająca intro gry World of Warcraft, intro i outro gry Warcraft III: The Frozen Throne, a także liczne trailery i materiały o powstawaniu tej produkcji,
    materiałowa mapa świata,
    gra World of Warcraft na 4 CD,
    gra World of Warcraft na 1 DVD,
    tzw. "Guest Pass Key", pozwalający na utworzenie bezpłatnego, 10-dniowego konta do testów,
    ścieżka dźwiękowa z gry i kilka utworów z Warcraft III: The Frozen Throne,
    własne zwierzątko w grze: Mini Diablo, Panda lub Zerg,
    instrukcja z podpisami twórców.

Edycja zwykła[edytuj]

Edycja zwykła jest pozbawiona większości dodatków obecnych w edycji kolekcjonerskiej. Jej europejska wersja różni się nieco od amerykańskiej.

Skład zestawu

    pudełko wielkości kasety VHS – w amerykańskiej wersji trochę większe,
    instrukcja,
    gra World od Warcraft na 4 CD, w wersji Game of the Year (z ang. gra roku) 5 CD,

Założenia gry[edytuj]

Grę rozpoczyna się wyborem rasy i klasy postaci, a także (pośrednio – poprzez rasę) frakcji. Nadaje się swej postaci wygląd oraz imię. Po stworzeniu postaci gracz znajduje się w strefie startowej (ang. Start Zone) na pierwszym poziomie rozwoju postaci. Celem gry jest osiągnięcie 60 (lub jeśli posiada się dodatek The Burning Crusade – 70, w dodatku Wrath of the Lich King – 80, a w dodatku The Cataclysm 85) poziomu, wykonywanie zadań zlecanych (tzw: Questów) przez bohaterów niezależnych, uzyskiwanie coraz wyższej reputacji w przeróżnych ugrupowaniach, zdobywanie jak najlepszego magicznego ekwipunku oraz bronienie honoru swojej frakcji na polach bitwy. Dodatkowo można też brać udział w przeróżnych zabawach (ang. Event) takich jak: Walentynki, Festiwale, Święta Bożego Narodzenia, Halloween, Brewfest czy też Festiwal Ognia (ang. Fire Festival) albo Świeto Księżyca - Pełni (Lunar Festival)
Poziomy[edytuj]
Zależność ilości wymaganych punktów doświadczenia od wysokości poziomu

Gracz, posiadający podstawową wersję gry, może rozwinąć swoją postać do 60 poziomu, po zakupieniu dodatku The Burning Crusade – do 70, z dodatkiem Wrath of the Lich King do 80, a z dodatkiem The Cataclysm do 85. Gracz stopniowo awansuje na coraz wyższe poziomy. Aby wejść na kolejny poziom, należy zdobyć określoną ilość punktów doświadczenia (ang. experience points – EXP ), dla każdego poziomu inną. Punkty te można uzyskać na 5 sposobów – walka i pokonywanie potworów, wykonywanie zadań, robienie instancji (oraz później raidów), odkrywanie nowych terytoriów (tutaj jednak będzie tego mało) oraz walka na battlegroundach. Co dwa poziomy doświadczenia (w The Burning Crusade od 61 poziomu co jeden poziom), postać gracza może nauczyć się kilku umiejętności lub rozwinąć już znane. W tym celu należy udać się do klasowego trenera i wpłacić mu pewną sumę pieniędzy.
Środki płatnicze[edytuj]

W grze jednostkami pieniężnymi są: sztuka miedzi (ang. copper), srebra (ang. silver) lub złota (ang. gold). 1 sztuka złota to 100 sztuk srebra, a 1 sztuka srebra to 100 sztuk miedzi. Istnieją również inne środki płatnicze na przykład : Punkty Honoru (ang. Honor Points) zdobywane za walkę z graczami normalnie i Punkty Arenowe (ang.Conquest Points) na arenie (PvP), Badge of Justice lub Emblem of Heroism, Emblem of Valor, Emblem of Conquest, Emblem of Triumph i Emblem of Frost w dodatku Wrath of the Lich King – moneta służąca do wykupywania niektórych przedmiotów (nie wymienialna za złoto) oraz tak zwane "tokeny"(ang.token)za walkę z przeciwnymi graczami na polu bitwy. W patchu 4.01 wszystkie Badge of Justice zostały zamienione na jednostki pieniężne, Emblem of Heroism, Emblem of Valor, Emblem of Conquest, Emblem of Triumph i Emblem of Frost zostały zamienione na Justice Point za które gracze kupują nowy ekwipunek dla swoich bohaterów. Dodatkowo oprócz Justice Point gracze zdobywają Valor Point.
Zadania[edytuj]

Wielu napotkanych bohaterów niezależnych (NPC) proponuje graczom różne zadania. Większość sprowadza się do pokonania kilku potworów tego samego rodzaju lub zdobycia łupu (ang. loot). Istnieje jednak wiele innych misji – eskortowanie, tworzenie części pancerza lub broni, zbieranie ziół, metali lub skór zwierzęcych, obrona ważnych postaci przed atakami przeciwników, czy po prostu zaniesienie wiadomości do innego NPC'a.
Profesje[edytuj]

Każda z postaci może nauczyć się dwóch profesji głównych (ang. primary) oraz wszystkich profesji pobocznych (ang. secondary).
Profesje główne[edytuj]

Profesje główne dzielą się na dwa rodzaje – produkcyjne (ang. production) oraz zbierania (ang. gathering). Profesje zbierania dają możliwość gromadzenia różnych materiałów takich jak rudy metalu, kamienie szlachetne itd., które są wykorzystywane przez profesje produkcyjne do wytwarzania przedmiotów – np. zbroi, broni i mikstur. Aby stworzyć przedmiot trzeba wcześniej zdobyć jego plany (ang. recipes). Plany znajdują się w zdobytych łupach lub można je uzyskać od trenera. Niektóre magiczne przedmioty są tak potężne, że wiedza potrzebna do ich wykonania znajduje się tylko w starożytnych grobowcach lub świątyniach.

Profesje zbierania

    Górnictwo (ang. Mining),
    Zielarstwo (ang. Herbalism),
    Garbarstwo (ang. Skinning).

Profesje produkcyjne

    Alchemia (ang. Alchemy),
    Kowalstwo (ang. Blacksmithing),
    Kuśnierstwo (ang. Leatherworking),
    Tkactwo/krawiectwo (ang. Tailoring),
    Inżynieria (ang. Engineering),
    Zaklinanie (ang. Enchanting),
    Jubilerstwo (ang. Jewelcrafting)
    Inskrypcje (ang. Inscription)

Wiele postaci wybiera konkretne zestawy profesji – np. aby być kowalem potrzebne są głównie metale, które pochodzą z górnictwa. Wyjątkiem jest zaklinanie, które polega na uzyskiwaniu magicznych materiałów z już zaklętych przedmiotów oraz tkactwo, które wymaga tkanin uzyskiwanych z zabitych potworów. Często spotykane jest łączenie profesji, np. Garbarstwo i Kuśnierstwo (Skinning i Leatherworking), Zielarstwo i Alchemia (Herbalism i Alchemy) etc. gdyż wtedy sam zdobywasz i wytwarzasz przedmioty i nie musisz kupować ich od innych.
Profesje produkcyjne w World of Warcraft Profesja produkcyjna     Materiały     Sposób zdobycia materiałów     Produkowane przedmioty     Często wiązane z... (w celu zdobycia odpowiednich materiałów)
Alchemia     Zioła     Zielarstwo     Mikstury     Zielarstwo
Kowalstwo     Metale i kamienie szlachetne     Górnictwo     Metalowe broń i zbroja     Górnictwo
Tkactwo     Tkaniny     Tkaniny są łupem z humanoidalnych przeciwników     Tkana zbroja     Oprawianie skór
Jubilerstwo     Metale i kamienie szlachetne     Górnictwo     Pierścienie i amulety     Górnictwo
Zaklinanie     Składniki magiczne     Zaklinanie – "rozkładanie" przedmiotów na elementy (disenchanting)     Dawanie magicznych właściwości przedmiotom     Tkactwo
Inżynieria     Metale i kamienie szlachetne     Górnictwo     Broń palna i materiały wybuchowe     Górnictwo
Kuśnierstwo     Skóry zwierzęce     Oprawianie skór     Zbroje skórzane     Oprawianie skór
Profesje poboczne[edytuj]

Każda postać może nauczyć się wszystkich profesji pobocznych na tej samej zasadzie co normalnych – jednak te nie liczą się do dwóch profesji przysługujących każdej postaci. Rozwija je się tak samo, z wyjątkiem jeździectwa. Przy zakupie tej profesji ma się maksymalny jej poziom, ale kolejne stopnie zaawansowania są bardzo drogie.

    Rybołówstwo (ang. Fishing),
    Gotowanie (ang. Cooking),
    Pierwsza pomoc (ang. First Aid),
    Jeździectwo (ang. Riding),
    Otwieranie zamków (ang. Lockpicking) – tylko dla łotrzyków,
    Wytapianie run (ang. Runeforging) – tylko dla rycerzy śmierci.
    Archeologia (ang. Archeology) - tylko w dodatku Cataclysm

Jeździectwo[edytuj]

W World of Warcraft od 20 poziomu (przed wydaniem patcha 2.4.3 od 40, a przed patchem 3.2 od 30) można nauczyć się umiejętności jeździectwa i zakupić konia lub inne ujeżdżalne zwierzę. Poniższa tabela przedstawia właściwości i bonus do prędkości takowych zwierząt względem poziomu gracza. Informacje w tabeli dotyczą oficjalnej wersji gry (Patch 4.2.0).
Nazwa     Koszt (stuk złota)     Wymagany poziom postaci     Szybkość/Umiejętność
Jeździectwo Apprentice     4     20     60% szybkości
Jeździectwo Journeyman     50     40     100% szybkości
Jeździectwo Expert (The Burning Crusade)     250     60     100% na lądzie, 150% w powietrzu
Jeździectwo Artisan (Wrath of the Lich King)     5000     70     100% na lądzie, 280% w powietrzu
(310% gdy ma się specjalne stworzenie)
Jeździectwo Master (Cataclysm)     5000     80     310% szybkości
Dodatkowe
Cold-weather flying (Wrath of the Lich King)     500     68     Pozwala używać latających wierzchowców w Northrend.
Flight Master's License (Cataclysm)     250 sztuk złota     60     Pozwala używać latających wierzchowców na terenie Kalimdoru, Eastern Kingdoms i Deepholm.

Poszczególne rasy mają różne wierzchowce:

    Sojusz :
        Człowiek: 20 poziom – koń, 40 poziom – opancerzony koń
        Nocny Elf: 20 poziom – pantera, 40 poziom – opancerzona pantera
        Krasnolud: 20 poziom – baran, 40 poziom – opancerzony baran
        Gnom: 20 poziom – mechaniczny struś, 40 poziom – mechaniczny struś (ma więcej rur wydechowych niż poprzedni)
        Draenei: 20 poziom – elekk(słoń ze świata gry), 40 poziom – opancerzony elekk(tylko w dodatku)
        Worgen: na 20 i 40 poziomie uczy się umiejętności biegania na czterech łapach
        Wszystkie rasy domyślnie latają na gryfach

    Horda :
        Ork: 20 poziom – wilk, 40 poziom – opancerzony wilk
        Troll: 20 poziom – raptor, 40 poziom – opancerzony raptor
        Tauren: 20 poziom – kodo (zwierzę podobne do nosorożca, w grze hodowane ), 40 poziom – opancerzone kodo
        Nieumarły: 20 poziom – koń szkielet, 40 poziom – opancerzony koń szkielet
        Krwawe Elfy: 20 poziom – struś , 40 poziom – opancerzony struś(tylko w dodatku)
        Gobliny: 20 poziom - gokart, 40 poziom - szybki gokart
        Wszystkie rasy domyślnie latają na wywernach

Paladyni, Rycerze śmierci i Czarnoksiężnicy zdobywają klasowe wierzchowce, gdy udadzą się do klasowego trenera i wykupią odpowiedni czar, jednak za zwierzę 70. poziomu muszą sami zapłacić (do czasu wprowadzenia odpowiednich zadań).

Druidzi uczą się przemiany w szybkie zwierzęta – na 16 poziomie w geparda, która biega 40% szybciej od człowieka, na 60 w kruka latającego z prędkością 150% większą. Od czasu patcha 2.1 druidzi mogą wykonać liczną liczbę zadań pozwalającą im na zdobycie umiejętności przemiany w kruka, która przyspiesza prędkość lotu o 280%, lecz teraz mogą je kupić.

Rzadkie wierzchowce

    lądowe:
        Rumak Śmierci (ang. Deathcharger, można go zdobyć w ruinach miasta Stratholme zabijając Barona Rivendare'a)
        Szybki tygrys Zulian (ang. Swift Zulian Tiger)
        Szybki raptor Razzashi (ang. Swift Razzashi Raptor)
        Szybki biały struś (ang. Swift White Hawkstrider, można go uzyskać w Tarasach Magistrów zabijając bossa Kael'thasa (wersja po wskrzeszeniu), ang. Magister's Terrace)
        Władca Kruków (ang. Raven Lord, można go zdobyć w Salach Sethekk na poziomie heroic zabijając bossa Anzu)
        Płonący koń wojenny (ang. Fiery Warhorse, można go zdobyć w wieży Karazhan zabijając bossów Attuneman'a i Midnight)
        Śnieżna pantera z Winterspring (ang. Winterspring Frostsaber, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją trenerów Zimowych Panter, ang. Wintersaber Trainers, można go uzyskać tylko po stronie Sojuszu) (Venomhide Ravasaur do zdobycia po stronie Hordy za wykonanie zadania w Un'goro Crater)

    latające (310% szybkości w powietrzu, 100% szybkości na lądzie)
        Ashes of Al'ar, którego można zdobyć po zabiciu ostatniego bossa instancji The Eye – Kael'Thasa;
        Black Proto-Drake lub Plagued Proto-Drake będące nagrodą za szczególnie trudne achievementy w raidach w WotLK;
        Ironbound Proto-Drake i Rusted Proto-Drake będący nagrodą za szczególnie trudne achievementy w raidzie Ulduar;
        Green Proto-Drake jako nagroda (1% szans) za „revered” z frakcją Oracles;
        Blue Proto-Drake z bosa Skadi the Ruthless w Utgarde Pinnacle heroic;
        Time-Lost Proto-Drake z najrzadszego potwora w grze;
        Violet Proto-Drake będący nagrodą za achievement, który otrzymujemy za wykonanie zadań podczas wszystkich World Events.

    Dla obu frakcji:
        Smok nicości (ang. Nether Drake, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Skrzydło Nicości, ang. Netherwing, lub wygranie go na arenie);
        Płaszczka nicości (ang. Nether Ray, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Strażnicy Niebios z Sha'tari, ang Sha'tari Skyguard);
        Hipogryf (wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Cenarion Expedition);
        Feniks (z raidu Tempest Keep: The Eye, można go zdobyć zabijając Kael'thasa);
        Flying Machine (wymagana inżynieria);
        Talbuk (wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Kurenai w przypadku Sojuszu, lub klanem Mag'har w przypadku Hordy);
        Flying Carpet (wymagane tkactwo);

Ambox Content.svg
    Niektóre informacje zawarte w artykule wymagają weryfikacji.
Do weryfikacji: większość informacji z tego materiału
Instancje[edytuj]

"Instancje" (ang. instance, nie ma dosłownego polskiego tłumaczenia – jest to nazwa slangowa, nazywane także strefami zorganizowanej współpracy graczy) to katakumby lub kompleksy budynków zamieszkane przez wrogie istoty. Od innych miejsc różnią się tym, że potwory w nich są silniejsze. Z tego względu można do nich schodzić tylko z grupami graczy. Do około 55. poziomu są to tylko grupy 5-osobowe, w poziomach 55–60 także 10-, 20- i 40-osobowe (rajdy), a na poziomie 70 grupy 10- oraz 25-osobowe. Instancje występują także w grze Guild Wars blisko spokrewnionej z World of Warcraft, chociaż tam instancją jest wielki teren, a tutaj są to pojedyncze podziemia, świątynia lub miasto. Aby grupy nie kolidowały ze sobą, gdy drużyna schodzi do podziemia tworzona jest równoległa kopia tejże. Do każdej kopii może wejść jedna drużyna. Dzięki temu, nawet w instancjach kilkuosobowych, równolegle mogą przebywać setki osób. Instancje są dostępne dla obu frakcji. Wyjątkiem jest tylko Ragefire Chasm, które znajduje się w samym środku stolicy orków (Orgrimmar) oraz Stockade znajdujące się w stolicy Ludzi (Stormwind). (Po wprowadzeniu patcha obie frakcje mogą wchodzić do tych instancji za pomocą dungeon finder)
Talenty[edytuj]

Od 10. poziomu postać zyskuje 1 punkt talentów po każdym wejściu na kolejny poziom. Mogą one zostać zużyte na wzmocnienie określonych talentów postaci gracza, które dzielą się na 3 ścieżki, inne dla każdej klasy. Jeden punkt talentu może zostać wykorzystany raz i na jeden talent – chociaż niektóre talenty mogą otrzymać po kilka punktów (do 5). Nie wszystkie talenty są dostępne od razu – możliwość ich uzyskania odblokowuje się dopiero po użyciu określonej ilości punktów w danej ścieżce. Ważne jest by talenty rozdać w odpowiedni sposób, ponieważ wpływa to statystyki i siłę czarów/umiejętności postaci. Ponadto oduczenie talentów kosztuje sporo złota, a kolejne zmiany – coraz więcej. By nie popełniać błędów przy ich właściwym rozdawaniu możemy skorzystać z "kalkulatora talentów". Co jakiś czas (do tej pory dwa razy) Blizzard zmienia drzewka talentów w znaczącym stopniu, wtedy wszyscy gracze muszą ustawić talenty na nowo, co wiąże się z dodatkowym wydatkiem w postaci wyższych poziomów zaklęć z talentów.

U każdej klasy mamy do wybory 3 Drzewka Talentów:

    Death Knight (Rycerz Śmierci) : Blood (Krew), Frost (Mróz), Unholy (Przeklęty).
    Druid: Balance (Równowaga), Feral (Dzikość), Restoration (Odnowa).
    Hunter (Łowca): Beast Mastery (Opanowanie bestii), Marksmanship (Strzelectwo), Survival (Przetrwanie).
    Mage (Mag): Arcane (Mistycyzm), Fire (Ogień), Frost (Chłód).
    Paladin (Paladyn): Holy (Świętość), Protection (Ochrona), Retribution (Karanie).
    Priest (Kapłan): Discipline (Dyscyplina), Holy (Świętość), Shadow Magic (Magia Cienia).
    Rogue (Łotrzyk): Assassination (Zabójstwo), Combat (Walka), Subtlety (Skrytość).
    Shaman (Szaman): Elemental Combat (Walka Żywiołów), Enhancement (Wzmocnienie), Restoration (Odnowa).
    Warlock (Czarnoksiężnik): Affliction (Cierpienie), Demonology (Demonologia), Destruction (Zniszczenie).
    Warrior (Wojownik): Arms (Siła), Fury (Furia), Protection (Ochrona).

Umiejętności[edytuj]

Umiejętności każdej postaci są podzielone na 4 ścieżki – generalna i 3 zależne od klasy. O ile generalne pochodzą od profesji lub rasy, to 3 są unikalne dla każdej z klas. Istnieją umiejętności pasywne oraz aktywne. Pasywne są dostępne cały czas, aktywne trzeba wcześniej uruchomić. Najczęściej wiąże się to z utratą części punktów energii magicznej Mana, punktami energii Energy i punktami furii Rage, punkty te jednak łatwo jest odzyskać.
Mana, Szał, Moc Runiczna, Runy i Energia[edytuj]

    Mana to energia magiczna, której ilość zależy od poziomu i statystyk postaci. Postacie nie mogące rzucać czarów nie mają energii Mana – tylko tzw. Szał, "Moc Runiczną" lub Energię.
    Szał (ang. Rage) to energia walki, którą posiadają Wojownicy lub Druidzi w postaci Niedźwiedzia. Jej ilość jest ustalona z góry dla danej postaci – maksymalnie jest to 100. Od Many różni się także tym, że postać zazwyczaj ma jej 0. Energia ta pojawia się dopiero w momencie rozpoczęcia walki i jest stopniowo w jej trakcie generowana i zużywana.
    Energię posiadają Łotrzykowie lub Druidzi w postaci kota. Jej ilość może wynosić maksymalnie 100 (dzięki talentom, wyposażeniu i glifom można podnieść do 130), ale w przeciwieństwie do Szału, jej stan jest pełen przez większość czasu gry. Można jej użyć w trakcie walki, w czasie której stopniowo się zużywa i regeneruje, lub wykorzystując specyficzne talenty klasowe. Po zakończeniu walki Energia stopniowo wraca do poziomu 100 – jest to dużo szybszy proces niż regeneracja Many.
    Moc Runiczną posiadają tylko Rycerze Śmierci. Zwykle wynosi ona tak jak u Wojowników 0, lecz przy używaniu umiejętności (nie jak u Wojowników, czyli przy atakowaniu i otrzymywaniu obrażeń) zwiększa się. Jej maksimum to 100, jednak można ją powiększyć do 130 dzięki talentom. Za Moc Runiczną używa się niektórych umiejętności.
    Runy posiadają tylko Rycerze Śmierci. Przed walką posiadają po dwie z każdego rodzaju – Mrozu(Frost), Krwi(Blood) i Nikczemności/Plugastwa(Unholy). Runy wydawane są na umiejętności, tak jak Moc Runiczna. Ładują się stosunkowo szybko. Runy z drzew talentów, które nie są główną specjalnością Rycerza - można na krótki czas zmienić w Runę Śmierci(Death)- można ją wtedy wydać na umiejętności wymagające dowolnej runy, ale najopłacalniej wykorzystać jako runę z głównego drzewa talentów. Runa Śmierci osiągalna jest poprzez Talenty ulokowane w każdym drzewie Talentów. Dzięki nim runa śmierci aktywuje się po użyciu konkretnych ataków z szansą wyrażoną w procencie z możliwością dojścia do 100% przy wykorzystaniu 3 lub 5 punktów (zależy od drzewa talentów).

Frakcje[edytuj]

W świecie gry istnieją różne organizacje. W ramach każdej frakcji można zdobywać reputację, a w nagrodę można dostać zniżkę u sprzedawców należących do danej frakcji lub ciekawe przedmioty. Istnieje kilka stopni reputacji, wypisanych poniżej wraz z punktami potrzebnymi, aby zyskać kolejny stopień:

    Hated – KOS (ang. Kill on Sight – Zabij w zasięgu – postacie z tej frakcji atakują nas gdy tylko nas widzą), 36000
    Hostile – KOS, 3000
    Unfriendly – Nie można rozmawiać z członkami frakcji, ale nie atakują nas, 3000
    Neutral – Normalny stopień, 3000
    Friendly – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 5%, 6000
    Honored – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 10%, 12000
    Revered – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 15%, 21000
    Exalted – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 20%, najwyższy stopień, maksymalna ilość pkt to 999/1000

Domeny[edytuj]

Serwerów na których toczy się gra jest ponad trzysta. Są one podzielone na 3 kategorie – amerykańskie,europejskie, oraz azjatycko-afrykańskie. W tych kategoriach istnieją podkategorie językowe – np. w europejskiej kategorii są serwery angielskie, rosyjskie, niemieckie, francuskie oraz hiszpańskie. W podkategoriach językowych jest jeszcze jeden podział: na grupy serwerów, zwane domenami. Różnią się one zasadami rozgrywki, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać typ gry, który najbardziej mu odpowiada. Są cztery typy domen: Normalny (zwany również PvE, czyli Player versus Environment), PvP (ang. Player versus Player), RP (ang. Role playing, domena wymagająca odgrywania postaci na zasadach domeny Normalnej/PvE) oraz RPPvP (domena wymagająca odgrywania postaci na zasadach domeny PvP). W ostatnich dwóch typach domen istnieje nakaz przestrzegania zasad odgrywania postaci; gracze mogą zostać ukarani za nie odgrywanie swojej roli. Główną różnicą między domenami PvP a PvE są zasady włączania flagi PvP, czyli oznaczenia, umożliwiającego walkę pomiędzy graczami przeciwnych frakcji. Tylko osoba, oznaczona flagą PvP, może zostać zaatakowana przez wrogiego gracza.

PvE
    Domena bez znaczącego podziału na strefy walki między graczami, aczkolwiek ta występuje – na polach bitwy oraz strefach tzw. "Światowego PvP" (ang. "World PvP"). W domenach PvE (zwanych również Normalnymi), flaga PvP może być aktywowana tylko poprzez intencjonalne włączenie jej komendą /pvp, poprzez zaatakowanie wrogiego gracza, wejście na pole bitwy (ang. Battleground), "Wrogie Terytorium" (ang. Enemy Territory), którym jest na przykład wroga stolica (ang. Capital City) lub też poprzez rzucenie czaru na przyjaznego gracza, który ma włączoną flagę PvP. Flaga PvP jest automatycznie usuwana, jeśli gracz przez 5 minut pozostaje poza walką PvP. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy gracz aktywuje flagę PvP poprzez wpisanie komendy /pvp. W tym wypadku gracz musi w ten sam sposób deaktywować flagę PvP, a następnie unikać walki PvP przez 5 minut.
PvP
    Domena orientowana na walkę pomiędzy graczami. W domenach PvP gracz otrzymuje flagę PvP w momencie, w którym wchodzi na terytorium neutralne lub należące do przeciwnej frakcji. Strefy, należące do danej frakcji (przeznaczone dla postaci na poziomach 1–20 i główne miasta), są przyjazne dla gracza z tej frakcji i na wejściu oznaczone są kolorem zielonym. Kiedy gracz jakiejkolwiek frakcji wejdzie do strefy rywalizacji (ang. contested zone), oznaczonej kolorem pomarańczowym, natychmiast dostaje flagę PvP. Wejście do zielonej strefy przeciwnej frakcji to sam kraniec skali, co pokazuje nazwa strefy, mająca kolor czerwony. W tej sytuacji tylko gracz, wkraczający do wrogiej strefy, zostaje oznaczony flagą PvP. Jego przeciwnicy mogą zadecydować, czy chcą podjąć z nim walkę (otrzymując tym samym również flagę PvP), czy też wolą po prostu go zignorować. Ten zabieg ma przeciwdziałać najazdom wysokopoziomowych postaci na strefy dla początkujących graczy. W domenach PvP gracze mogą tworzyć postacie tylko w jednej z dwóch frakcji (Hordzie lub Alliance), w przeciwieństwie do domen PvE, gdzie nie ma takiego ograniczenia.

RP
    Domena orientowana na kontakt międzyludzki. W domenach RP obowiązują te same zasady, co w domenach PvE z tą różnicą, że gracze muszą odgrywać swoje postacie. Oznacza to, że starają się zachowywać, mówić i grać zgodnie z charakterem, historią i cechami swoich postaci. Jeśli gracz chce przekazać innym osobom jakieś informacje spoza świata gry (o których jego postać nie ma prawa wiedzieć), całą wypowiedź powinien ująć w ((podwójne nawiasy)) lub poprzedzić skrótem "OOC:" (czyli Out Of Character). Publiczne kanały są zazwyczaj wyłączone z obowiązku odgrywania postaci, ale wymagane jest użycie kulturalnego języka. Generalnie najważniejszą zasadą domen RP jest granie w taki sposób, aby nie przeszkadzać innym w odgrywaniu ich postaci i wczuwaniu się w klimat świata.

RPPvP
    Jest to typ domeny, łączący zasady domen RP z zasadami domen PvP. Oznacza to, że wymagane jest odgrywanie postaci, a przy tym wejście w strefę, należącą do przeciwnej frakcji, skutkuje włączeniem flagi 'PvP', umożliwiającej walkę z innymi graczami. Domeny RPPvP powstały później niż pozostałe typy domen, na prośbę graczy.

Postaci[edytuj]

World of Warcraft jest grą typu RPG, dlatego też każdy z graczy musi stworzyć postać, która będzie go reprezentować w świecie gry.

Podczas tworzenia postaci gracz może wybrać spośród ośmiu (dziesięciu jeżeli posiada dodatek The Burning Cursade) różnych ras i dziewięciu(+ Rycerz Śmierci jeśli posiada się dodatek Wrath of the Lich King) klas. Rasy są podzielone na dwie frakcje: Przymierze i Hordę. Ponadto każda frakcja ma swą unikalną klasę – dla Hordy jest to Szaman, a dla Przymierza Paladyn. Dodatek The Burning Crusade wprowadził dwie nowe rasy – Draenei dla Przymierza i Krwawe Elfy dla Hordy. Są to jedyne rasy, które mogą być unikalną klasą w przeciwnej frakcji. Dodatek do gry The Cataclysm udostępni dwie nowe rasy – Worgen dla Przymierza i Gobliny dla Hordy.

Na jednym koncie można mieć w sumie do 50 postaci, a na jednym serwerze w ramach danego konta – nie więcej niż 10.
Rasy[edytuj]
Statua Thralla, dowódcy Orków, na wystawie Blizzardu w Pekinie, 2006

Każda rasa ma swojego lidera rasowego który rezyduje w stolicy – jest on raidowym bossem, przy dzisiejszym zaludnieniu serwerów trudnym do zabicia.

Po stronie Hordy (ang. Horde):

    Orkowie (ang. Orcs) – lider – Garrosh Hellscream,
    Nieumarli (ang. Undead / Forsaken) – lider – Sylvanas Windrunner,
    Taureni (ang. Tauren) – lider – Baine Bloodhoof,
    Trolle(ang. Trolls) – lider – Vol'Jin,
    Krwawe Elfy (ang. Blood Elves) – lider – Lor'themar Theron.
    Gobliny (ang. Goblins) - lider - Trade Prince Gallywix

Po stronie Przymierza (ang. Alliance):

    Ludzie (ang. Humans) – lider King Varian Wrynn
    Nocne Elfy (ang. Night Elves) – lider – Tyrande Whisperwind,
    Gnomy (ang. Gnomes) – High Tinker Mekkatorque
    Krasnoludy (ang. Dwarves) - w trakcie absencji króla Magniego Miedziobrodego, Rada Trzech Młotów (Council of Three Hammers), triumwirat przedstawicieli trzech frakcji krasnoludzkich - Muradin Bronzebeard, Falstad Wildhammer oraz Moira Thaurissan
    Draenei – lider – Prophet Velen.
    Worgen - lider - King Grenn Greymane


Ponadto istnieje wiele ras pobocznych, w których istnieją tylko postacie nie-gracze, m.in. Naga, Murloki, Ogry, Naaru.
Klasy[edytuj]

Dostępne klasy postaci to:

    Druid
    Łowca (ang. Hunter)
    Mag (ang. Mage)
    Paladyn (ang. Paladin)
    Kapłan (ang. Priest)
    Łotrzyk (ang. Rogue)
    Szaman (ang. Shaman)
    Czarnoksiężnik (ang. Warlock)
    Wojownik (ang. Warrior)
    Rycerz Śmierci (ang. Death Knight)

Zależności[edytuj]

Nie wszystkie klasy są dostępne dla każdej z ras, poniższa tabelka przedstawia zależności między rasami, a klasami. Biorąc pod uwagę rasy z 1 dodatku i klasę z 2, jest po 31 możliwych kombinacji ras dla Przymierza i Hordy, co daje razem 62. Bez dodatków, kombinacji jest tylko 20 na frakcję.
Rasy i klasy w World of Warcraft       Rasy Sojuszu     Rasy Hordy
Klasy     Człowiek     Nocny Elf     Gnom     Krasnolud     Draenei (TBC)     Worgen (Cataclysm)     Troll     Tauren     Ork     Nieumarły     Krwawy Elf (TBC)     Goblin (Cataclysm)
Druid     Nie     Tak     Nie     Nie     Nie     TakC     TakC     Tak     Nie     Nie     Nie     Nie
Łowca     Tak C     Tak     Nie     Tak     Tak TBC     Tak C     Tak     Tak     Tak     Tak C     Tak TBC     Tak C
Mag     Tak     Tak C     Tak     Tak C     Tak TBC     Tak C     Tak     Nie     Tak C     Tak     Tak TBC     Tak C
Paladyn     Tak     Nie     Nie     Tak     Tak TBC     Nie     Nie     Tak C     Nie     Nie     Tak TBC     Nie
Kapłan     Tak     Tak     Tak C     Tak     Tak TBC     Tak C     Tak     Tak C     Nie     Tak     Tak TBC     Tak C
Łotrzyk     Tak     Tak     Tak     Tak     Nie     Tak C     Tak     Nie     Tak     Tak     Tak TBC     Tak C
Szaman     Nie     Nie     Nie     Tak C     Tak TBC     Nie     Tak     Tak     Tak     Nie     Nie     Tak C
Wojownik     Tak     Tak     Tak     Tak     Tak TBC     Tak C     Tak     Tak     Tak     Tak     Tak C     Tak C
Czarnoksiężnik     Tak     Nie     Tak     Tak C     Nie     Tak C     Tak C     Nie     Tak     Tak     Tak TBC     Tak C
Rycerz Śmierci (WotLK)     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak C     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak WotLK     Tak C

    TBC – zmiana wprowadzona wraz z dodatkiem The Burning Crusade
    WotLK – zmiana wprowadzona wraz z dodatkiem Wrath of the Lich King
    C – zmiana wprowadzona wraz z dodatkiem Cataclysm

Świat gry[edytuj]

Świat gry podzielony został na 4 strefy – świat Azeroth, w skład którego wchodzą kontynenty Kalimdor i Wschodnie Królestwa (ang. Eastern Kingdoms), inny świat - Outland (dodany w dodatku The Burning Crusade), oraz jako trzeci (dodany w dodatku Wrath of the Lich King) kontynent Northrend. Każda rasa zaczyna grę na jednym z kontynentów. Przemieszczać się pomiędzy kontynentami można dość swobodnie. Należy zauważyć, że mimo, iż trasy są specyficzne dla frakcji, to dla 80 levelowego gracza nie jest problemem użycie statku frakcji przeciwnej, bowiem strażnicy są zazwyczaj niskiego poziomu i są bardzo, bardzo łatwi do zabicia.
Transport międzykontynentalny w World of Warcraft Pomiędzy     Frakcja
Ratchet (The Barrens, Kalimdor)     Booty Bay (Stranglethorn Vale, Eastern Kingdoms)     Obie
Orgrimmar (Durotar, Kalimdor)     Grom'gol Base Camp (Stranglethorn Vale, Eastern Kingdoms)     Horda
Orgrimmar (Durotar, Kalimdor)     The Undercity (Tirisfal Glades, Eastern Kingdoms)     Horda
Theramore (Dustwallow Marsh, Kalimdor)     Menethil Harbour (Wetlands, Eastern Kingdoms)     Przymierze
Auberdine (Darkshore, Kalimdor)     Stormwind City (Elwynn Forest, Eastern Kingdoms)     Przymierze
The Dark Portal (Blasted Lands, Eastern Kingdoms)     The Stair of Destiny (Hellfire Peninsula, Outland)     Obie
Durotar (zach. wieża Zeppelina Orgrimmar, Kalimdor)     Warsong Hold (Borean Tundra, Northrend)     Horda
Tirisfal Glades (zach. wieża Zeppelina Undercity, Eastern Kingdoms)     Venegance Landing (Howling Fjord, Northrend)     Horda
Menethil Harbor (Wetlands, Eastern Kingdoms)     Valgarde (Howling Fjord, Northrend)     Przymierze
Stormwind Harbor (Stormwind City, Eastern Kingdoms)     Valiance Keep (Borean Tundra, Northrend)     Przymierze
Ratchet (The Barrens, Kalimdor)     The Lost Isles (The Great Sea)     Horda
Krainy[edytuj]

Każdy kontynent został podzielony na wiele mniejszych krain, które różnią się scenerią, poziomami potworów, miastami oraz innymi szczegółami (np. strefa dla graczy PvP). Wśród wszystkich krain świata World of Warcraft, jedynie osiem pozostaje dostępnych dla jednej z frakcji – cztery dla hordy i cztery dla sojuszu. Są to strefy startowe, w których zaczyna się rozgrywkę(każda rasa ma własną).
Miasta[edytuj]

W Azeroth (świat w którym dzieje się gra) jest 10 wielkich miast-stolic – po 4 na frakcję, oraz 2 neutrale , w których członkowie Aliantów i Hordy nie mogą się atakować. Są to:

Przymierze

    The Exodar – stolica Draenei
    Stormwind City – stolica Ludzi
    Darnassus – stolica Nocnych Elfów
    Ironforge – stolica Krasnoludów i Gnomów

Horda

    Silvermoon City – stolica Krwawych Elfów
    Thunder Bluff – stolica Taurenów
    The Undercity – stolica Nieumarłych
    Orgrimmar – stolica Orków i wyspiarskich Trolli

Neutralne

    Shattrath City – Outland
    Dalaran – Northrend

Największe z nich to Stormwind City i Orgrimmar i to tam odbywa się większość wydarzeń czasowych. Poza trzema największymi miastami istnieje jeszcze wiele mniejszych miejscowości, które są związane z jedną z frakcji lub są neutralne. Wiele niegrywalnych ras posiada także swoje stolice:

    Gnomeregan (Trędowate Gnomy – przejęte od Gnomów)
    Undermine (Gobliny)
    Zul'Gurub (Trolle Dżunglowe)
    Azjol-Nerub (Nerubianie)
    Gun'Drak (Lodowe Trolle)
    Zul'Aman (Leśne Trolle)
    Zul'Farrak (Piaskowe Trolle)
    Pandaria (Pandareni)
    Stormspire (Ethereale z The Consortium)
    Shattrath City (Naaru – przejęte od Draenei)
    Dalaran (frakcja magów z Kirin Tor)

Niedostępne miejsca[edytuj]

    Góra Hyjal, graniczy z Felwood, Ashenvale, Winterspring, Moonglade, Azshara i widnieje na mapach. Jest możliwość przeniesienia się tam za pomocą Caverns of Time i wzięcia udziału w wielkiej bitwie o górę Hyjal.(Istaniała możliwośc wejścia na Górę Hyjal, lecz groziło to banem, w jednym z patchy zostało to naprawione). W dodatku The Cataclysm lokacja zostaje ogólnoudostępniona.
    Emerald Dream, do którego portale są w Hinterlands, Feralas, Duskwood, Ashenvale.
    Fragment terenu za Grim Batol, na wschód od Wetlands i Loch Modan.
    Tereny na wschód i na zachód od Burning Steppes.
    Gilneas, które znajduje się na południowy zachód od Silverpine Forest, za murem Greymane (ang. Greymane Wall). W dodatku The Cataclysm lokacja zostaje ogólnoudostępniona.
    Góry między Khaz Modan i Wetlands, w tym Lotnisko Ironforge widoczne przy locie gryfem na północ od miasta. Można tam się dostać za pomocą czaru "Blink" lub sekretnej, górskiej ścieżki w Loch Modan.
    Fragment terenu pomiędzy Ghostlands i Eastern Plaguelands.
    Old Ironforge (Hall of Thanes), które znajduje się przy wejściu do sali tronowej w Ironforge. Wejście do Hall of Thanes jest zablokowane drzwiami.

Fabuła[edytuj]

    Information icon.svg Osobny artykuł: Historia świata Warcraft.

Wydarzenia World of Warcraft dzieją się kilka lat po wydarzeniach z Warcraft III: The Frozen Throne. Po przejściu Legionu i Plagi, świat jest zrujnowany. Część Plagi zbuntowała się i założyła własne miasto – The Undercity. Tytułują się mianem Opuszczonych (ang. Forsaken), a ich liderką jest była dowódczyni wojsk obronnych Silvermoon City – Sylvanas Windrunner. Gnomy ewakuowały ze swojej stolicy – Gnomeregan z powodu skażenia toksycznym gazem produkcji doradcy króla – Mekgineera Thermaplugga i zamieszkały z Krasnoludami w Ironforge. Zaś ludzie pod dowództwem Króla Varian Wrynn'a za swą stolicę uznali Stormwind City w samym sercu Elwynn Forest.
Społeczność[edytuj]

Społeczność tworzą gracze zarówno w świecie Warcrafta, jak i poza nim. W Polsce jest wiele serwisów internetowych oraz forów dyskusyjnych poświęconych tej grze.

Gracze udzielają się w różny sposób, także artystycznie, tworząc różne "dzieła" związane z grą. Wielu graczy nakręca filmy wideo w świecie gry i udostępnia je w internecie, zarówno filmiki reklamowe swoich gildii, jak i różnego typu covery teledysków i filmów normalnych.

World of Warcraft jest grą silnie uzależniającą. Istnieją nawet grupy wsparcia dla żon, których mężowie wpadli w sidła tego nałogu. W Chinach wprowadzono ograniczenia czasu gry, żeby zmniejszyć ryzyko uzależnień. Po 3 godzinach zabawy gracz nie traci wprawdzie połączenia z serwerem, ale w przypadku dalszej gry zdobywa zdecydowanie mniej punktów doświadczenia, "pieniędzy" i przedmiotów.

Liczba graczy zarejestrowanych na oficjalnych serwerach przekracza 11 milionów ludzi. Oprócz tego nieznana dokładnie liczba graczy korzysta z serwerów prywatnych, które nie wymagają uiszczania opłat abonamentowych; większość, choć nie wszystkie z nich, są nielegalne. Dnia 7 października 2010 Blizzard oficjalnie potwierdził, iż obecnie ma ponad 12 milionów abonentów[potrzebne źródło].
Gildie[edytuj]

Każdy gracz w grze może założyć swoją gildię. Wystarczy 10 srebrnych monet i 10 osób chętnych do dołączenia. Za kolejne 10 monet, tym razem złotych można zaprojektować tabard czyli kamizelkę gildyjną. Pojedynczy egzemplarz kosztuje 1 złotą monetę i pojawia się na nim taki sam wzór dla wszystkich członków gildii. Gildie nie mają żadnych ograniczeń, poza tymi nałożonymi przez graczy. Wiele z gildii proponuje grę typu Hardcore – codzienne rajdy, w razie nieobecności wydalenie z gildii itp. Jednak niedawno zaczęły się szybko rozwijać gildie Casual – zrzeszające graczy którzy chcą czasem zagrać w tę grę i nie potrzebują spędzać przed komputerem całego życia.
Opłaty, serwery bezpłatne[edytuj]

Gra jest płatna, wymagany jest nie tylko zakup zestawu oprogramowania i wraz z nim licencji, ale także wnoszenie stałej opłaty abonamentowej za grę na serwerach.

Oprócz oficjalnych płatnych serwerów istnieją również prywatne – bezpłatne, używające tzw. emulatorów. Stworzenie oraz używanie takiego emulatora nie jest nielegalne w myśl amerykańskiego prawa (podlega mu WoW), jeżeli nie wykorzystano w tym procesie elementów chronionych prawem autorskim. Trzy najpopularniejsze takie silniki to Ascent, MaNGOS oraz TrinityCore. Co jest nielegalne, to gra na tych serwerach, wymaga bowiem dokonania odpowiedniej modyfikacji gry, czego wzbrania licencja (EULA).

Po przekroczeniu limitu 9 milionów graczy Blizzard umożliwił ściągnięcia World of Warcraft i bezpłatną grę przez 10 dni. Natomiast od wprowadzenia patcha 4.2 darmowe konto nie wygasa, jednak gracz może osiągnąć maksymalnie 20 poziom.[4]

MaNGOS (Massive Network Game Object Server[5]) to jeden z emulatorów[6] gry World of Warcraft. Program napisany jest w C++. Na stronie są dostępne wersje źródłowe (do samodzielnej kompilacji).

Od wydania dodatku Wrath of The Lich King, firma Blizzard wydała "wojnę" nielegalnym emulatorom poprzez dodanie do klienta programu, który rejestruje IP serwera, i wysyła go do firmy Blizzard.
Wersja na platformę Linux[edytuj]

Według danych z lipca 2005 firma Blizzard nie ma w najbliższym czasie planów wydania wersji gry na Linuksa. Istnieje petycja, dostępna w Internecie, która ma na celu przekonanie firmy Blizzard do wyprodukowania firmowego portu na platformę linuksową. Należy dodać, że Windows API wykorzystywane przez grę jest dostępne w programach Wine i Cedega, co pozwala na uruchomienie z ich pomocą gry na Linuksie.
Wymagania systemowe[edytuj]
Dla gry w wersji podstawowej i z dodatkiem "The Burning Crusade"[edytuj]

Minimalne dla Windows

    Windows XP
    Procesor Intel Pentium III 800MHz lub AMD Athlon 800MHz
    Pamięć RAM 512MB
    Karta graficzna z 32MB RAM z obsługą Transform and Lighting (Nvidia GeForce 2 lub lepsza)
    DirectX 9.0c
    HDD 6GB (WoW) 10Gb (WoW:TBC) (W praktyce potrzeba około 9GB z dodatkiem i najnowszymi łatkami)
    CD-ROM 4x
    Internet 56kb/s

W praktyce do wygodnej gry na Raidach i Instancjach potrzebny jest komputer o konfiguracji określonej w "Wymaganiach Rekomendowanych".

Minimalne dla Macintosh

    Mac OS X 10.3 lub nowszy
    Procesor 933MHz (G4, G5 lub procesor firmy Intel)
    Pamięć RAM 512MB
    Karta graficzna z 32MB RAM
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

   

Rekomendowane dla Windows

    Procesor 1,5GHz
    Pamięć RAM 1024MB
    Karta graficzna z 64MB RAM z obsługą Transform and Lighting (Nvidia GeForce FX 5700 lub lepsza)
    Dwu-przyciskowa mysz z rolką
    Internet 1Mb/s

Rekomendowane dla Macintosh

    Mac OS X 10.3 lub nowszy
    Procesor 1.5GHz
    Pamięć RAM 1024MB
    Karta graficzna z 32MB RAM
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

Dla gry w wersji z dodatkiem "Wrath of the Lich King"[edytuj]

Minimalne dla Windows

    Windows XP z dodatkiem Service Pack 3 lub Windows Vista z dodatkiem service Pack 1
    Procesor Intel Pentium 4 1300Mhz lub AMD Athlon XP 1500+
    Pamięć RAM 512MB (1GB dla systemu Windows Vista)
    Karta graficzna z 32MB RAM z obsługą Transform and Lighting (ATI Radeon 7200 lub NVIDIA GeForce 2 lub lepsze)
    DirectX 9.0c
    HDD 15GB
    Napęd DVD
    Dwu-przyciskowa mysz z rolką
    Internet 1Mb/s

W praktyce do wygodnej gry na Raidach i Instancjach potrzebny jest komputer o konfiguracji określonej w "Wymaganiach Rekomendowanych".

Minimalne dla Macintosh

    Mac OS X 10.4.11 lub nowszy
    Procesor PowerPC G5 1.6 GHz lub Intel Core Duo
    Pamięć RAM 1024MB
    Karta graficzna z 64MB RAM (ATI Radeon 7200 lub NVIDIA GeForce 2 lub lepsze)
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

   

Rekomendowane dla Windows

    Windows XP z dodatkiem Service Pack 3 lub Windows Vista z dodatkiem service Pack 1
    Procesor dwurdzeniowy tj. Intel Pentium D lub AMD Athlon 64 X2
    Pamięć RAM 1024MB (2048MB dla systemu Windows Vista)
    Karta graficzna z obsługą Vertex i Pixel Shader z 128MB RAM (ATI Radeon X1600 lub NVIDIA GeForce 7600 GT lub lepsza)
    Napęd DVD
    Dwu-przyciskowa mysz z rolką
    Internet 1Mb/s

Rekomendowane dla Macintosh

    Mac OS X 10.4.11 lub nowszy
    Procesor Intel 1.8GHz
    Pamięć RAM 2048MB
    Karta graficzna Karta graficzna z obsługą Vertex i Pixel Shader z 128MB RAM (ATI Radeon X1600 lub NVIDIA GeForce 7600 GT lub lepsza)
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

Dla gry w wersji z dodatkiem "Cataclysm"[edytuj]

Minimalne dla Windows

    Windows XP z dodatkiem Service Pack 3 lub Windows Vista z dodatkiem service Pack 1
    Procesor Intel Pentium 4 2 GHz
    Pamięć RAM 1GB
    Karta graficzna z 512MB RAM z obsługą Transform and Lighting
    DirectX 9.0c
    HDD 19GB
    Napęd DVD
    Dwu-przyciskowa mysz z rolką
    Internet 1Mb/s

Minimalne dla Macintosh

    Procesor 2.0 GHz lub procesor dwurdzeniowy
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

   

Rekomendowane dla Windows

    Windows XP z dodatkiem Service Pack 3 lub Windows Vista z dodatkiem service Pack 1
    Procesor dwurdzeniowy 3 GHz
    Pamięć RAM 2GB RAM
    Karta graficzna z obsługą Vertex i Pixel Shader z 1024MB RAM
    Napęd DVD
    HDD 23GB
    Dwu-przyciskowa mysz z rolką
    Internet 1Mb/s

Rekomendowane dla Macintosh

    Mac OS X 10.4.11 lub nowszy
    Procesor Intel 2.9GHz
    Pamięć RAM 2048MB
    Karta graficzna Karta graficzna z obsługą Vertex i Pixel Shader z 128MB RAM (ATI Radeon X1600 lub NVIDIA GeForce 7600 GT lub lepsza)
    Reszta sprzętu taka jak w Windows

Wersje[edytuj]

Gra World of Warcraft jest na bieżąco aktualizowana przez firmę Blizzard. Aktualizacja, po zalogowaniu do gry, jest przeprowadzana automatycznie przez pobierany z serwera program Blizzard Downloader, który zostaje zainstalowany lokalnie na komputerze użytkownika. Działa on na zasadzie Peer-to-peer, pozwalając użytkownikom przesyłać dane patcha pomiędzy sobą.

Istnieje też możliwość osobnego pobrania pliku z aktualizacją z serwerów niezależnych.

Najnowszą poprawką jest patch 4.2
Modyfikacje[edytuj]

W World of Warcraft istnieje możliwość prostego zmieniania interfejsu użytkownika. Można dokonywać dowolne zmiany pasków narzędzi (ang. toolbar) i klawiszy szybkiego dostępu (ang. hotkey). Istnieje też możliwość tworzenia makr do automatyzacji zestawów komend oraz pisania bardziej zaawansowanych skryptów użytkowych przez gracza.

Zakres dostępnych modyfikacji jest szeroki – od możliwości sterowania Winampem w trakcie gry, do dodawania następnych szeregów pasków z czarami, umiejętnościami i innymi. Stworzono wiele modów, które mają znaczenie wyłącznie kosmetyczne, np. modyfikacja odtwarzająca popularny dźwięk 'Leeroy Jenkins'.

Wszystkie dodatki (addons) są napisane w języku Lua z użyciem XML-a, a pliki graficzne zapisane są w formatach TGA (Targa) i BLP. Blizzard stworzył program użytkowy do edycji interfejsu użytkownika, który nosi nazwę Cui.

Niektóre programy, działające niezależnie od gry mogą być uważane za nadużycia (ang. exploit), szczególnie jeśli automatyzują działanie w grze w większym stopniu niż wbudowany mechanizm makr, czy też pobierają lub przekazują informacje do gry. Stosowanie takich modów jest sprzeczne z warunkami użytkowania, które każdy grający musi zaakceptować rozpoczynając grę i może ostatecznie prowadzić do zawieszenia lub stałego zablokowania konta gracza (dokładnie jego kodu płyty, CD-KEY). Firma zastrzegła sobie prawa autorskie do wprowadzonych przez użytkowników zmian, jeśli mają one wpływ na przebieg walk w grze.
Ścieżka dźwiękowa[edytuj]

Ścieżka dźwiękowa World of Warcraft została skomponowana przez Jasona Hayesa, Tracy W. Bush, Derka Duke i Glenna Stafforda. Wydano ją 23 listopada 2004 razem z kolekcjonerską edycją gry, była także sprzedawana w formacie MP3. Spis piosenek oryginalny – po angielsku.
Ścieżka dźwiękowa World Themes

    Main Title: Legends of Azeroth
    Exclusive Track: The Shaping of the World
    Exclusive Track: Legacy
    Exclusive Track: Song of Elune
    Exclusive Track: Echoes of the Past
    A Call to Arms
    Intro Movie: Seasons of War

    City Themes

    Stormwind
    Orgrimmar
    The Undercity
    Thunder Bluff
    Darnassus
    Ironforge

Ambient Music

    Elwynn Forest
    Duskwood
    Dun Morogh
    Burning Steppes
    Shimmering Flats
    Felwood
    Stranglethorn Vale
    Tanaris
    Teldrassil

    Intro Cues

    Tavern
    Moonfall
    Ruins
    Temple
    Lurking
    Sacred
    Graveyard
    War


Przypisy

    ↑ World of Warcraft za darmo! - GAMERiddles.com
    ↑ IGN, IGNPC's Best of E3 2003 Awards
    ↑ Premiera WoW: Cataclysm.
    ↑ Sacco, Michael. WoW goes free-to-play through level 20. WoW Insider. 28.06.2011 [dostęp 20.07.2011]
    ↑ MaNGOS Server. 2010-06-08.
    ↑ Twórcy nie chcą aby MaNGOS był obarczany mianem emulatora

Zobacz też[edytuj]

    Historia świata Warcraft

Linki zewnętrzne[edytuj]

    Oficjalna strona World of Warcraft (ang.)

Offline

 

#95 2011-07-25 22:16:58

 Serowy

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-06-21
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

No zajebiście to gramy w Wow'a

Offline

 

#96 2011-07-26 13:56:28

Thorus-Kyuu

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-07-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

E tam Wow. Mój Tauren mi się znudził to grałem Death Knightem, a jak ON mi się znudził to teraz gram w L2 i MC
No i GMP

Offline

 

#97 2011-07-27 12:45:45

 Duke Nukem

King

Skąd: Los Angeles
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 10000008
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

World of Warcraft is for pussies!

Offline

 

#98 2011-08-21 17:33:29

 Serowy

Słuchacz

Zarejestrowany: 2011-06-21
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派酷派

Offline

 

#99 2011-08-30 14:31:33

macbast

Spiker

Zarejestrowany: 2011-06-19
Posty: 10
Punktów :   

Re: Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/08/f95bf505d868d2cb04114ece6966d3e3.jpg?1314664347

Offline

 
  • Index
  •  » Spam
  •  » Co jest kurwa? MEGA SPAM!!!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl